ایزوتیازولین چیست

ایزوتیازولین یک ماده سبز رنگ روشن است که با فرمول C3H3NOS  میباشد که به عنوان یک ماده نگهدارنده ضد میکروبی استفاده میشود. این ماده محلول در آب است و دارای سمیت بسیار پایینی می باشد.



ویژگی ها و کاربردهای ایزوتیازولین

ترکیبات و مشتقات ایزوتیازولین از رشد قارچ ها، باکتری ها و مخمرها در محصولات با پایه آبی جلوگیری می کند.

از این ماده در محصولاتی مانند کرم ضد آفتاب، ضدعفونی کننده دست، شامپو، لوازم آرایشی، لوسیون و … استفاده می شود.

به طور کلی کاربرد این ماده در صنایع تصفیه آب، شوینده ها، صنایع آرایشی و بهداشتی، فلزکاری، چسب سازی و ضد عفونی سازی لوازم پزشکی می باشد.

در کل هدف از استفاده ی ایزوتیازولین و مشتقات آن این است که محصول را تا قبل از رسیدن به تاریخ انقضا آن سالم و فاقد هیچ گونه باکتری و میکروب نگه دارد.

 

خواص ایزوتیازولین

این ماده یک ماده ی ضد میکروب به حساب می آید که معمولا برای کنترل قارچ ها، باکتری ها و یا جلبک ها استفاده می گردداز آنجایی که محلول های آبی بیشتر مستعد رشد و ادامه ی زندگی باکتری ها هستند بنابراین ایزوتیازولین بیشتر در آب و به عنوان گند زدا مورد استفاده قرار می گیردهمچنین به عنوان نگهدارنده نیز کاربرد دارد. 

این ماده در محصولاتی دیگر از جمله ضد آفتاب ها، شامپوها، لوسیون ها و… نیز به منظور جلوگیری از خراب شدن محصول پیش از فرا رسیدن تاریخ انقضای آن استفاده می گرددعلاوه بر این ترکیب فوق می تواند یک جایگزین مناسب برای فرمالدهید (ماده ای با سرطانزایی بالادر محصولات شوینده باشد.

 

کاربرد ها

 

این نگهدارنده با توجه به خصوصیات قارچ کشی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به آنها بیشتر خواهیم پرداخت:

نگهدارنده

باکتری ها و میکروب ها عامل اساسی تخریب مواد آرایشی و بهداشتی به حساب می آیند. عفونت های باکتریایی می توانند بیماری و حتی مرگ را برای انسان رقم بزند و خسارات جبران ناپذیری از نظر اقتصادی و سلامتی بر جای بگذارد. بنابراین تولید کنندگان مواد آرایشی و بهداشتی به فکر استفاده از نگهدارنده هایی سالم و کم خطر برای حفظ مواد آرایشی و بهداشتی از این آسیب ها و افزایش طول عمر محصولات خود هستند. در این بین ایزوتیازولین در دوز های پایین یکی بهترین نگهدارنده های پیشنهادی برای محصولات آرایشی و بهداشتی است.

تصفیه ی آب

این محصول به دلیل شکستن پیوند بین باکتری ها و جلبک ها خاصیت ضد میکروبی دارد و در می تواند مورد استفاده قرار بگیردترکیبی از مشتقات آن نظیر  (Chloromethylisothiazolinones (CMITو (Methylisothiazolinones(MIT برای این منظور استفاده می شوند.

کاربرد های دیگر:

از کاربرد های دیگر این ماده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

                    ·میادین نفتی

                    ·کاغذ سازی

                    ·پردازش چرم

                    ·آفت کش ها

                    ·مواد شوینده و لوازم آرایشی

 

درباره پتروشیمی دانشمند

 

شرکت پتروشیمی دانشمند ارائه دهنده و تولید کننده انواع مواد شیمیایی ، ضد کف ، ایزوتیازولین ، بایوساید ، پلی الکترولیت و ... می باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : چهار شنبه 3 دی 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: