فرق بین پنکیک و کرپ چیست؟

فرق بین پنکیک و کرپ چیست؟

پنکیک و کرپ از یک خانواده هستند و مواد اولیه آن‌ها نیز یکسان است ولی تفاوت‌های زیادی باهم دارند. کرپ در اصل در بریتنی (منطقه‌ای در غرب فرانسه) تهیه می‌شد و بعنوان شام خورده می‌شد. کرپ در گذشته به عنوان یک نان سرو می‌شد و داخل آن با مواد شور پر می‌شد. به مرور مردم این منطقه از فرانسه برای درست کردن کردن کرپ از آرد سفید استفاده کردند و داخل کرپ‌ها را با مواد شیرین پر کردند. کرپ را می‌توانید درون ظروف نچسب و چدنی درست کنید. حتی ماهیتابه‌های خاصی برای درست کردن کرپ طراحی شده‌اند که کار شما را خیلی ساده خواهند کرد.

کرپ و پنکیک (pancake) چند تفاوت باهم دارند که تشخیص آن‌ها را از هم ساده می‌کند. پنکیک‌ها به دلیل وجود عامل پف دهنده، حجیم هستند ولی کرپ نازک است. همچنین قطر پنکیک از قطر کرپ کمتر است. در دستور پخت پنکیک از بیکینگ پودر یا جوش شیرین استفاده می‌شود که باعث می‌شود پنکیک حجیم و پف‌دار شود، ولی کرپ بدون عامل حجم دهنده درست می‌شود و کاملا نازک است.

کرپ‌ها معمولا رول یا فولد می‌شوند و داخل آن‌ها با میوه‌های خرد شده و شکلات و خامه پر می‌شود. پنکیک‌ها به صورت چند لایه روی هم قرار می‌گیرند و با سس شکلات یا شیره درخت افرا یا عسل و میوه‌های تازه سرو می‌شوند. همچنین مایه کرپ معمولا بعد از درست شدن باید استراحت داده شود. یک تفاوت دیگر بین مایه پنکیک و کرپ این است که مایه پنکیک غلیظ‌تر و منسجم‌تر است ولی مایه کرپ رقیق‌تر است.

https://www.balatarin.com/permlink/2021/9/4/5655570

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : شنبه 3 مهر 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: