تجهیزات استخر اوپول

تجهیزات استخر اوپول

مجموعهاوپول یکی از بزرگترین کمپانی های ایرانی فعال در زمینه صنعت و تاسیسات است. این شرکت سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت در حوزه طراحی، مشاوره، ساخت، اجرا و تامین تجهیزات انواع پروژه های آبی را در کارنامه دارد.

 

تجهیزات استخر اوپول

یکی از بزرگترین و مهمترین خدماتی که توسط مجموعه اوپول ارائه می گردد، تامین تجهیزات پروژه های آبی است. شرکت اوپول به واسطه همکاری با بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات استخر در سراسر جهان، امکان استفاده مجریان تاسیساتی ایرانی را از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات فراهم نموده است.

شرکت اوپول در زمینه عرضه تجهیزات استخر، با کمپانی های بزرگی نظیر شرکت اطلس پول ترکیه، شرکت پراکوا اتریش، شرکت پیمتاش ترکیه، شرکت هیدروپول، شرکت ایمکس و بسیاری دیگر از کمپانی ها و برندهای نامدار دنیا، همکاری دارد.

تجهیزات استخر عرضه شده توسط مجموعه اوپول به دو دسته کلی تجهیزات اصلی استخر و تجهیزات جانبی استخر تقسیم می شود که در این قسمت به برخی از مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

تجهیزات اصلی استخر

تجهیزات اصلی استخر همان دستگاه ها و تجهیزاتی هستند که عمدتا در موتورخانه یا تصفیه خانه استخر جای می گیرند و به نوعی می توان گفت کار استخر بدون هر یک از آن ها، لنگ می ماند. از جمله مهمترین تجهیزات استخر می توان به پمپ استخر، فیلتر شنی استخر، مبدل حرارتی استخر و سیستم کلرزنی اتوماتیک اشاره کرد.

 

پمپ استخر اوپول

پمپ استخر بدون شک قلب تپنده هر استخر به حساب می آید که آب را در شریان های استخر که همان لوله ها هستند، به جریان می اندازد. سیستم لوله کشی استخر، یک سیستم تحت فشار محسوب می شود که در صورت عدم کارکرد صحیح و خرابی پمپ، با افت فشار جریان و در نهایت توقف کامل جریان آب مواجه می گردد‌.

 

فیلترشنی استخر اوپول

فیلترشنی یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین ارکان تصفیه آب استخر می باشد. وظیفه تصفیه فیزیکی آب استخر و زدودن آب از ذرات و ناخالصی های فیزیکی، بر عهده این دستگاه می باشد. فیلتر شنی این کار را با عبور دادن آب از درون یک صافی انجام می دهد که این صافی، در واقع همان مخزن حاوی سیلیس است که درون فیلتر شنی قرار دارد.

 

مبدل حرارتی استخر اوپول

کنترل و تنظیم دمای آب استخر که قطعا امری مهم و ضروری به حساب می آید، به واسطه مبدل حرارتی استخر انجام می گیرد. مبدل های حرارتی انواع مختلفی دارند که مبدل های حرارتی پوسته و لوله استیل اوپول، به لحاظ کیفیت، دوام و کارایی، بهترین نوع آن محسوب می شوند.

 

سیستم کلرزنی اتوماتیک

همانطور که تصفیه فیزیکی آب استخر امری ضروری محسوب می شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصفیه شیمیایی آب نیز به همان اندازه مهم است. سیستم کلرزنی اتوماتیک، شامل مجموعه ای از تجهیزات و وسایل است که مواد شیمیایی نظیر کلر را طبق برنامه تنظیم شده، به آب استخر اضافه می نماید تا آب را به لحاظ شیمیایی تصفیه نماید.



تجهیزات جانبی استخر

تمامی تجهیزات، دستگاه ها و وسایلی که نقش مکمل تجهیزات اصلی را ایفا می کنند و عموما به آن ها متصل می گردند و یا به منظور کاربردهای کوچکتر و کم اهمیت تر نظیر تزئینات در استخر و مجموعه های آبی به کار می روند، در شمار تجهیزات جانبی استخر قرار می گیرند.

 

اسکیمر استخر اوپول

اسکیمر یک وسیله پلاستیکی عموما سفید رنگ است که شکلی شبیه به یک کانال یا همان شبکه ورود و خروج دارد. این قطعه به منظور جمع آوری آب از سطح استخر، بر روی قسمت بالایی دیواره های کاسه استخر نصب می گردد تا آب های سطحی را از آن قسمت، جمع آوری نماید.

 

استرینر اوپول

استرینر قطعه ای است که در رنگ های سفید، خاکستری و آبی و در متریال های مختلفی همچون پلاستیکی، چدنی و ... ساخته می شود. استرینر که شکلی شبیه به یک محفظه یا یک سبد دارد، به منظور جلوگیری از ورود ذراتی همچون مو، شاخ و برگ، سنگ ریزه، گل و لای و ... به درون پمپ استخر، به قسمت ورودی پمپ متصل می گردد. این وسیله عموما به صورت پیشفرض، بر روی اکثر پمپ های استخر، توسط کمپانی سازنده، نصب می گردد. اما در عین حال، به صورت جداگانه هم به فروش می رسد.

 

روشنایی های استخر

روشنایی های استخر شامل چراغ ها و لامپ هایی می شود که گاه صرفا به منظور تزئینات و زیبایی و گاه برای روشنایی بیشتر و افزایش میدان دید شناگران، در داخل استخر مورد استفاده قرار می گیرند. این لامپ ها علاوه بر نواحی بیرونی، بعضا در داخل کاسه استخر، یعنی در زیر آب نیز اجرا می شوند؛ به خصوص در استخرهای روباز، به منظور افزایش میدان دید شناگران در شب.

 

لوله استخر اوپول

یکی دیگر از مهمترین خدماتی که مجموعه اوپول به مشتریان و همکاران خود ارائه می دهد، عرضه انواع لوله استخر می باشد؛ از لوله های فلزی مسی و گالوانیزه گرفته، تا لوله های PVC ، CPVC ، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و همچنین لوله UPVC استخر که امروزه محبوب ترین و باکیفیت ترین متریال محسوب می شود. همانطور که بالاتر هم گفته شد، لوله های استخر، حکم شریان های حیاتی استخر را دارند. لوله های استخر باید از کیفیت، مرغوبیت و همچنین دوام بالایی برخوردار باشند. به علاوه، لوله استخر می بایست تمامی استانداردهای بین المللی لازم را اخذ کرده باشد.

شرکت اوپول در زمینه عرضه لوله و اتصالات UPVC استخر با کمپانی های مطرح داخلی و خارجی، نظیر کمپانی پیمتاش، شرکت داراکار و شرکت پلیمرتوس همکاری دارد. کمپانی های که محصولات آن ها، تماما دارای لایسنس های معتبر اروپایی هستند.






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : سه شنبه 9 فروردين 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: