آشنایی با 7 تا از بهترین محله‌های استانبول

آشنایی با 7 تا از بهترین محله‌های استانبول

 

10 روز پیش - خواندن 7 دقیقه

در شهر استانبول، به عنوان پایتخت فرهنگی و تاریخی کشور ترکیه، محله‌های زیادی زیادی وجود دارد. این شهر، از زمانی که توسط محمد فاتح شد، تا به امروز، بسیار بسیار گسترش پیدا کرده و چندین برابر شده است. طبیعی است که محله‌ها و مناطق فراوانی داشته باشد.

مشکل اصلی اما، وجود محله‌ها و مناطق فراوان نیست. مشکل اصلی آن است که به هنگام خرید ملک در ترکیه، به سراغ کدام یک از این محله‌ها برویم؟ از بین مناطق 39‌ گانه استانبول و 936 محله آن، کدام یک برای زندگی مناسب‌تر است و امکانات رفاهی بیشتری برای ساکنین دارد؟ قیمت آپارتمان در محله های استانبول به چه صورت است؟ بزرگترین چالش برای آن دسته از ایرانیانی که خواهان زندگی در ترکیه هستند، بدون شک همین موضوع است.

در این مطلب، ما قصد داریم تا تعدادی از محله‌های معروف استانبول، که مناسب زندگی ایرانیان نیز هستند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین محله‌های استانبول

1- محله کارتال استانبول

این محله، در استانبول آسیایی واقع شده است و همجوار دریاست. حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد و به نسبت مساحتی که دارد، می‌توان گفت تراکم جمعیتی آن، متوسط است. فاصله این محله از مرکز استانبول یعنی همان میدان تقسیم، حدود 40 کیلومتر است. به علاوه، این محله که در حقیقت یکی از مناطق استانبول به شما می‌رود، خود دارای 20 محله به عنوان زیرمجموعه نیز، هست.

ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی در محله کارتال، در سالیان اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و همین باعث شده که امکانات رفاهی این منطقه نیز روز به روز افزایش پیدا کند. طبق آماری که شهرداری استانبول منتشر کرده، این محله از جمله مناطق درجه یک استانبول به حساب می‌آید. دسترسی به مهم‌ترین اتوبان استانبول، وجود مراکز خرید لاکچری، دانشگاه‌های برتر و مراکز درمانی فراوان، از امتیازهای این محله هستند.

محله کارتال استانبول

2- محله اسکودار استانبول

محله اسکودار، از جمله کهن‌ترین مناطق استانبول است و درست در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است. این محله، از زمان حکومت یونانی‌ها پابرجاست و صد البته که یکی از مناطق مهم استانبول، به حساب می‎آید. این محله حدود 550 هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به مساحتش، بسیار خلوت است. گفتنی است که این منطقه، خود دارای 33 محله دیگر است.

اسکودار از نظر امکانات رفاهی، از جمله غنی‌ترین مناطق استانبول است، سیستم حمل و نقل عمومی در این منطقه بسیار فعال است. اماکن تاریخی و تفریحی بسیاری نیز در این منطقه وجود دارد. به دلیل نزدیکی به مرکز استانبول، این منطقه از جمله قطب‌های تجاری این شهر نیز به حساب می‌آید. در نهایت، باید این موضوع را بدانید که این محله با توجه به امکاناتی که دارد، در زمره مناطق گران‌قیمت استانبول قرار می‌گیرد.

محله اسکودار استانبول

3- محله پندیک استانبول

این محله، یکی از شرقی‌ترین محله‌های استانبول است و با مرکز استانبول، فاصله بسیار زیادی دارد. در بخش آسیایی واقع شده و جمعیت آن در آخرین سرشماری، حدود 710 هزار نفر بوده است. منطقه پندیک، خود دارای 36 محله است و از این لحاظ، یکی از بزرگترین مناطق استانبول به شمار می‌رود.

محله پندیک، از جمله مناطق رو به رشد استانبول است؛ به طوری که ساخت و ساز در آن بسیار گسترش پیدا کرده و پروژه‌های بسیاری را می‌توانید برای خرید ملک، در آن پیدا کنید. وجود مراکز درمانی متعدد، مراکز خرید لوکس، مراکز آموزشی مختلف برای پایه‌های مختلف، همه و همه باعث شده‌اند که محله پندیک استانبول، از گزینه‌های مناسب برای زندگی ایرانیان در این شهر، به شمار برود.

محله پندیک استانبول

4- محله باکرکوی استانبول

حال به سراغ به محله‌های اروپایی استانبول برویم. محله باکرکوی، یکی از بهترین محله‌های استانبول است که در قسمت اروپایی قرار گرفته است. این محله، با دریا مجاورت دارد و خط ساحلی آن، بسیار طولانی است. محله باکرکوی، از نظر قیمت ملک، محله‌لی متوسط به شمار می‌رود و به همین دلیل، برای زندگی ایرانی‌ها، بسیار مناسب است.

این محله، از جمله قطب‌های اقتصادی استانبول به شمار می‌رود، و برای فعالیت اقتصادی بسیار مناسب است. مراکز خرید فراوان، کافه‌های بسیار و زندگی شبانه، همگی در کنار هم این محله را محبوب کرده‌اند. رفت و آمد در این محله و به این محله، بسیار آسان است و راه‌های دسترسی به آن، بسیار است. وجود مراکز درمانی متعدد، تعدادی از برترین دانشگاه‌های ترکیه، مراکز خرید و تفریح بسیار، همگی از امکانات رفاهی این محله هستند و بر ارزش ملک، تاثیر مستقیم می‌گذارند.

محله باکرکوی استانبول

5- محله عمرانیه استانبول

درست در کنار منطقه اسکودار در استانبول آسیایی، محله عمرانیه استانبول واقع شده است. این محله که از جمله محله‌های متوسط رو به بالا در استانبول به شمار می‌رود، حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد. فاصله آن از مرکز استانبول حدود 20 دقیقه الی 1 ساعت است. عمرانیه هرچند مساحتش متوسط است، اما نزدیک به 40 محله به عنوان زیرمجموعه دارد.

عمرانیه یکی از سرسبزترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود و به نسبت تمام محله‌های دیگر، مساحت فضای سبز آن بیشتر است. همین باعث شده که افراد بسیاری، خواهان زندگی در این منطقه باشند. دسترسی به این محله، توسط اتوبان E80 بسیار آسان است و این مسیر، از امتیازهای این محله در استانبول، به شمار می‌رود. این محله امکانات رفاهی بسیاری دارد و همین امکانات، در ارزش ملک در این منطقه، تاثیر مستقیم دارند.

محله عمرانیه استانبول

6- محله نیشانتاشی استانبول

محله نیشانتاشی، در اصل یکی از محله‌های زیرمجموعه منطقه شیشلی است. این محله، در زبان ترکی استانبولی به عنوان سمت شناخته می‌شود و خود دارای محله‌های زیرمجموعه است. این محله، در استانبول اروپایی واقع شده است و تا مرکز استانبول، حدود  دقیقه فاصله دارد. محله نیشانتاشی، از معروف‌تری محله‌های استانبول است و همان محله‌ای است که در اکثر فیلم‌ها مشاهده‌اش می‌کنیم، کوچه‌ها باریک و معماری فوق‌العاده، که آن را به پاریس استانبول، مشهور کرده است.

این محله، قطب صنعت فشن و پاتوقی برای هنرمندان و سلبریتی‌ها به شمار می‌رود. اماکن تاریخی آن بسیار است و قصر ایهلامور، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی در این منطقه است. گفتنی است که این محله، از محله‌های لوکس در استانبول به شمار می‌رود و به همین دلیل، قیمت خرید و اجاره خانه در آن، نسبتا بالاست.

محله نیشانتاشی استانبول

7- محله آوجیلار استانبول

آوجیلار، از جمله محله های استانبول است که در قسمت اروپایی و غربی این شهر قرار گرفته است. این محله، هم با دریای جنوب و هم با دریاچه کوچوک چکمجه، مجاورت دارد. جمعیت آن حدود 400 هزار نفر است و فاصله آن نیز تا مرکز استانبول، حدود 30 کیلومتر است. به همین دلیل، از جمله مناطق دورافتاده به شمار می‌رود. این منطقه، دارای 10 محله است.

این منطقه، یکی از مراکز مهم تجاری در استانبول است و بزرگترین بندر ترکیه، در این محله قرار گرفته است. کسانی که به دنبال فعالیت اقتصادی مثل واردات و یا صادرات هستند، این منطقه می‌تواند محله مناسبی برای زندگی آنان باشد. برای زندگی، امکانات منطقه آوجیلار بسیار مناسب است و همین باعث شده که املاک این منطقه، ارزشمند باشند. این محله از نظر قیمت، از جمله مناطق متوسط استانبول به حساب می‌آید.

محله آوجیلار استانبول

کلام آخر

اکنون با محله‌های استانبول آشنا شده‌اید و شاید هم اصلا قصد کرده باشید که ملکی را در یکی از مناطق نامبرده، خریداری نمایید. اما کار را باید از کجا شروع کنید؟ به چه کسی باید مراجعه کنید؟ بدون شک خرید ملک در استانبول سرمایه زیادی می‌خواهد و اگر در این مسیر، به افراد درست و مطمئن مراجعه نکنید، حتما ضرر خواهید کرد و سرمایه خود را از دست خواهید داد. پس باید انتخابی درست داشته باشید.

انتخاب درست از نظر ما، همکاری با تیم استانبول همراه است. تیم استانبول همراه، با سال‌ها سابقه در زمینه خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه و اعزام دانشجو به این کشور، می‌توان بهترین انتخاب برای شما باشد. شما می‌توانید همین الان به وبسایت استانبول همراه مراجعه کنید، با مشاوران مجرب این تیم تماس بگیرید و در اولین فرصت، مراحل خرید ملک در یکی از محله‌های استانبول را آغاز نمایید.

بهترین محله‌های استانبول






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : دو شنبه 20 تير 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: