بی اعتمادی در زندگی

بی اعتمادی در زندگی

آیا تا به حال اعتماد مناسبی در رابطه تان داشته اید؟

در زمانیکه با گروه ها صحبت می کنم یا یک سری دوره های آموزشی را برگزار می کنم، در اغلب مواقع نظر سنجی زیر را انجام می دهم (ادامه بدهید و پاسخ خودتان را انتخاب کنید):

در روابط شما اعتماد چه وضعیتی دارد؟

        ·هیچ نوع مشکلات مربوط به اعتماد در روابط ما وجود ندارد.

        ·در برخی از روابطی که دارم، سطح اعتماد موجود می تواند افزایش پیدا کند.

        ·در برخی از روابط خودم با یک سری از مشکلات جدی در مورد اعتماد مواجه هستم.

در صورتی که با صداقت جواب داده باشید و واقعا هیچ نوع مشکل مربوط به اعتماد را در روابط خودتان نداشته باشید، در این صورت باید به شما تبریک بگویم!

واقعیت این است که اعتماد موجود در هر رابطه ای می تواند بهبود پیدا کند.

در روابط شخصی، ما در اغلب مواقع خودمان را نسبت به منتفع شدن از سطوح بالاتر اعتماد محروم می کنیم، چرا که هیچ نوع تمایلی نسبت به قرار گرفتن آن در سطوح مناسب نداریم.

اعتماد یک ماهیت دو طرفه دارد – هر چقدر بیشتر اعتماد داشته باشید، بیشتر مورد اعتماد قرار خواهید گرفت.

در صورتی که به افراد دیگر اعتماد نداشته باشید، شانس مورد اعتماد قرار گرفتن شما پایین خواهد آمد.

در برخی مواقع ما بدترین دشمن خودمان در مورد این مسئله هستیم.

در ادامه چند دلیل بیان شده اند که مربوط به نبود اعتماد در روابط شما می باشند:

۱٫ تمایل محدودی نسبت به اعتماد دارید

– تمایل ما نسبت به اعتماد بر مبنای عوامل مختلفی می باشد که برخی از آنها عبارت از شخصیت ما، مدل های نقش و تجربیات دوران کودکی اولیه، اعتقادات و ارزش ها، فرهنگ، خود آگاهی و بلوغ عاطفی می باشد.

ترکیب این عوامل و تجربیات منجر به شکل گیری مقدار و سرعت ایجاد اعتماد ما نسبت دیگران می شوندتجربیات شما می تواند مربوط به دیدگاه شما نسبت به اعتماد باشد؛

اعتماد یک مورد به دست آمده می باشد و یک مورد اهدا شده نمی باشد، بنابراین تا زمانی که مطمئن شوید که افراد دیگر لیاقت اعتماد را دارند، خودتان را از مورد اعتماد قرار گرفتن محروم خواهید کرد.

حتی با وجود این شرایط، شما فقط می توانید به صورت لجوجانه اعتماد را گسترش بدهید یا اینکه به صورت محدودی آن را گسترش بدهیدتمایل داشتن به سطح اعتماد پایین می تواند منجر به ممانعت شما از داشتن روابط لذت بخش و کامل شود.

۲٫ شما نمی خواهید از کنترل دست بردارید

– از دست دادن کنترل به معنای پذیرفتن ریسک می باشد و زمانی که ما در معرض ریسک قرار می گیریم، بیشتر در معرض آسیب قرار خواهیم داشت.

بنابراین ما در واکنش نسبت به این وضعیت، از اعتماد کردن خودداری می کنیم و سعی می کنیم که برای محافظت از ایمنی خودمان بر روی افراد و موقعیت های موجود در اطراف خودمان کنترل داشته باشیم.

در صورتی که کنترل را به عنوان ابزاری برای به دست آوردن و کامل کردن قدرت بیشتر تعریف کنیم، به سرعت متوجه خواهیم شد که نمی توانیم کنترل زیادی داشته باشیمشاید ما بتوانیم بر روی افراد یا موقعیت ها تاثیرگذار باشیم، ولی نمی توانیم آنها را کنترل کنیم.

تنها چیزی که در واقعیت می توانیم بر روی آن کنترل داشته باشیم، عبارت از خود ما می باشد – که شامل اقدامات، ویژگی ها، ارزش ها، عواطف و عقاید خودمان می باشد.

برخی از افراد فرض می کنند که بدگمانی (یا سوء ظننقطه مقابل اعتماد می باشد؛ این مورد درست نمی باشدنقطه مقابل اعتماد عبارت از کنترل می باشد و به منظور اینکه اعتماد به دست بیاورید، در مرحله اول باید متمایل به اعتماد کردن باشید.

 

مرکز مشاوره مشاورانه در زمینه مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج با همراهی برترین متخصصان روانشناسی همواره در کنار شماستخدمات آن شامل مشاوره تلفنی به صورت شبانه روزی؛  مشاوره آنلاین و چت با مشاوران برتر می باشدانجام انواع  تست روانشناسی ، مشاوره روانشناسی و مشاوره جنسی و در زمینه های اختلال روانیهمچون افسردگی وسواس و غیره  می باشدشماره تماس جهت هماهنگی 02122354282 و 02122247100

 

احساس غمگینی چیست؟

احساس غمگینی یک درد عاطفی مرتبط، یا مشخص شده از طریق احساسات مربوط به شرایط نامساعد، از دست دادن، ناامیدی، دلشکستگی و سوگواری می باشد.

غمگینی یکی از احساساتی می باشد که بر اساس تعریف پائول اکمن[۱]، به همراه خوشحالی، خشمگینی، شگفت زده شدن، ترس و نفرت، شش احساس مبنایی انسان را تشکیل می دهند.

تفاوت مابین غمگینی و افسردگی چیست؟

احساس اگراحساسغمگینیوتنهاییمیکنید،حتماتنهایی یک واکنش طبیعی نسبت به موقعیت هایی می باشد که منجر به ناراحتی یا درد عاطفی می شوند.

ولی حالت غمگینی همانند سایر عواطف، یک احساس موقتی بوده و در طول زمان کاهش می یابددر این روش، غمگینی با افسردگی تفاوت پیدا می کندچرا که افسردگییک بیماری روانی کوتاه مدتی می باشد.

من به چه نحوی می توانم غمگین بودن را فراموش کنم؟

یک سری روش های مثبتی برای مقابله با احساس غمگینی وجود دارند که عبارتند از:

·        توجه کردن به احساسی که دارید و دلیل آنشناخت عواطفتان به شما کمک می کند تا خودتان را بشناسید و بپذیرید. …

·        بهبود یافتن بعد از ناامیدی ها یا شکست هازمانی که شرایط موجود مطلوب نباشند، تسلیم نشوید. …

·        تفکر مثبتی داشته باشید. …

·        در مورد راه حل های ممکن فکر کنید. …

·        حمایت مورد نیازتان را دریافت کنید.

·        خودتان را در وضعیت روانی مثبتی قرار دهید

.

ما به چه دلیل دچاراحساس غمگینی می شویم؟

استرس، سلامتی و هومون ها

مواردی از قبیل استرس، مصرف الکل یا مواد، و تغییرات هورمونی هم بر روی مواد شیمیایی حساس ذهن و حالت روانی تاثیر می گذارند.

برخی از شرایط سلامتی می تواند منجر به بروز افسردگی شوند.

همانند علائمبرای مثال، کم کاری تیروئیدی به عنوان عامل ایجاد وضعیت روانی افسردگی در برخی از افراد شناخته می شوداین حالت می تواند انرژی فرد را کاهش دهد.

هفت عاطفه مربوط به انسان چه مواردی می باشند؟

در ادامه هفت مورد از عواطف عمومی و کلی بیان شده اند که در اکثر افراد ظاهر می شوند و آنها را از نظر زیست شناختی می توان به صورت زیر بیان کرد:

·        خشمگینی. …

·        ترس. …

·        نفرت. ..

·        خوشحالی. …

·        غمگینی. …

·        شگفت زده شدن. …

·        تحقیر شدن.

 

چرا نوبت دهی تلفنی مشاور مفید است

بسیاری از افراد حتی برای تعیین وقت مشاوره نیز با مشکل مواجه هستند چرا که نمی توانند به صورت حضوری به مراکز مشاوره مراجعه نموده و وقت مشاوره را تعیین نمایند بنابراین برای این افراد استفاده از سایر روش ها که می تواند زمان کمتری را صرف نمایند توصیه می شود.

یکی از روش ها برای رزرو وقت مشاوره استفاده از روش تلفنی در روش نوبت دهی مشاور است که می تواند نقش بسزایی را در کاهش اتلاف وقت فرد داشته باشد.

نوبت دهی تلفنی مشاور می تواند سبب افزایش سرعت فرد در برقراری ارتباط با منشی مربوطه و نیز تعیین زمان مناسب تر برای برقراری ارتباط و ملاقات با مشاور چه از طریق حضوری و یا سایر روش های مشاوره باشد.

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : دو شنبه 13 آبان 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: