ترخیص کالا در کمترین زمان توسط شرکت خدمات بازرگانی تاجر

امروزه هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که بتواند به طور مستقل تمامی نیازهای شهروندان خود را تامین کند.کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اثرات مهم واردات بر اقتصاد کشور:

واردات نقش های مختلفی در جوامع مختلف بازی می کند و بر کلیت اقتصادی کشور تاثیر گذار است. دلایل اصلی اقتصادی واردات عبارتند از:

مواد اولیه: ما در کشورمان برای تولید بسیاری از کالاها نیاز به مواد اولیه ای داریم که در کشور موجود نیست، امکان ساخت آن وجود ندارد یا از لحاظ اقتصادی واردات آن به صرفه تر و ارزان تر است.

تنظیم بازار: گاهی به دلایل مختلفی از جمله خشکسالی بخش هایی از تولید دچار مشکل شده و برای تنظیم بازار و حفظ تعادل اقتصادی در کشور لازم است تا واردات محصول از دیگر کشورها صورت پذیرد.

ارتقا تکنولوژی: استفاده از تکنولوژی روز موجب تولید بهینه محصولات و رشد علم در کشور است. ضروری است در بعضی از بخش ها که امکان استفاده از تکنولوژی داخلی وجود ندارد یا صنعت آن شکل نگرفته تکنولوژی ارتقا پیدا نماید که این کار فقط با واردات انجام پذیر است.

حفاظت از منابع محدود داخل کشور: برخی منابع داخلی کفاف استفاده جمعیت 80 میلیونی را ندارد و در صورتی که از منابع موجود استفاده نماییم به مشکل خواهیم خورد. نمونه ای از این دست کالا ها کاغذ است.تولید کاغذ از جنگل های داخلی موجب تخریب جنگل ها شده و نابودی زمین را در پی خواهد داشت.

افزایش فضای رقابتی و کارایی تولید: لازم است تا بخش هایی از صنعت در رقابت بین المللی با دیگر شرکت های خارجی قرار بگیرد تا کیفیت محصولات تولید شده همسطح با جدیدترین تولیدات بین المللی باشد.

یکی از مواردی که اغلب بازرگانان و تاجران با آن مواجه شده اند، گیر کردن کالا در گمرک است. هر یک روز تاخیر در ترخیص کالا می تواند موجب افزایش هزینه های سرسام آور برای وارد کنندگان شود که این امر نیز موجب افزایش هزینه برای خریداران محصول خواهد شد.

 

شرکت خدمات بازرگانی تاجر فعال در حوزه بازرگانی از ابتدای سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده استهم اکنون بسیاری از بازرگانان در سطح کشور جهت امور وارداتی و صادراتی خود از تاجر مشاوره و کمک می‌گیرند.شرکت خدمات بازرگانی تاجر توانایی ترخیص کلیه کالاها و محموله های وارداتی را در حداقل زمان ممکن داردهم اکنون شرکت خدمات بازرگانی تاجر با بسیاری از ترخیصکاران مطرح در گمرکات کشور همکاری می‌کند و بسیاری از بارها در گمرک فرودگاه امام خمینی (رهو بنادر مهم جنوبی و شمالی کشور نظیر بندر شهید رجایی، بندرعباس، بندر انزلی و... توسط ترخیصکاران تاجر ترخیص می شوند. 

برخی خدمات تاجر در حوزه ترخیص کالا عبارتند از:

                    ·ترخیص کلیه کالاها و محموله های تجاری و صنعتی

                    ·ترخیص بصورت عقد قرارداد سالیانه با افراد و سازمان ها

                    ·ترخیص موردی برای کالاهای خاص

                    ·ارائه خدمات ترخیص کلیه بارهای تجاری و غیرتجاری

                    ·ترخیص کلیه بارهای خاص که نیاز به مجوزهای اختصاصی برای خروج از گمرک دارند

                    ·تخصیص کارشناسان مجرب به هر مشتری

                    ·پاسخگویی آنلاین به مشتریان

                    ·حذف واسطه ها و کاهش هزینه ها

                    ·ارائه مشاوره تخصصی رایگان به مشتریان در امور مربوط به ترخیص

            ·        مشاوره و انجام واردات به شیوه حمل و نقل بین المللی دریایی و هوایی

وظیفه فرد یا شرکت ترخیص کار چیست؟

فرد یا شرکت ترخیص کار نماینده قانونی و حقوقی وارد کننده کالا به کشور است و با توجه به تجربه و دانشی که طی سالها فعالیت در این حوزه کسب نموده است به بازرگانان کمک می کند تا به سریع ترین شیوه کالای خود را از گمرک و طی تشریفات رسمی کشور ترخیص نمایید.

 ترخیص کار چه کاری برای شما انجام می دهد؟

.

فرد ترخیص کار برای اینکه بتواند به بهترین نحو ترخیص کالا را انجام دهد نیازمند اطلاعات در زمینه های زیر است:

                    ·بارنامه

                    ·گواهی مبدا یا سیاهه

                    ·پکینگ لیست

                    ·فاکتور فروشی که سندر می دهد یا اینویس

برای سریع تر انجام شدن فرایند ترخیص بهتر است که قبل از ورود کالا به گمرک مدارک ذکر شده را در اختیار ترخیص کار قرار دهید تا با توجه به اطلاعات کافی و در نظر گرفتن فرایندهای قانونی مراحل اداری زودتر شروع شود. در صورتی که کالاهای شما برای وارد شدن به کشور نیاز به دریافت مجوز از ارگان یا موسسه خاص دیگری را نیز داشته باشد باید این مدارک را نیز به شخص ترخیص کار تحویل دهید.با توجه به تغییر مداوم قوانین گمرکی در کشور ایران بسیار حایز اهمیت است که شخص ترخیص کار از تجربه و دانش کافی برخوردار باشد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه حمل و نقل بین المللی هوایی و دریایی ببه وب سایت خدمات بازرگانی تاجر مراجعه نمایید.

دلایل اصلی که موجب ایجاد مشکل در ترخیص کالا می شود عبارتند از :

مدارک نادرست یا نبود مدرک : یکی از سندهای بسیار مهم در هنگام ترخیص کالا صورتحساب اصلی است که مرتبط با محموله وارداتی می باشد و فقدان این مدرک می تواند منجر به طولانی شدن فرایند ترخیص کالا شود.

نداشتن آشنایی کافی با قوانین گمرکی کشورک : وجود قوانین مختلف در زمینه واردات کالا،موجب ایجاد سردرگمی هایی برای بازرگانان شده استهمچنین وضع قوانین جدید  و عدم اطلاع کافی بازرگان می تواند روند ترخیص کالا را کند نمایدیک ترخیص کار حرفه ای باید به با تمامی قوانین گمرکی و شیوه های اداری آشنایی داشته باشد تا به بهترین نحو بتواند مجوزهای گمرکی را اخذ نماید.بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی راهنمایی از یک فرد مسلط یا تماس با یک شرکت خدمات بازرگانی از جمله شرکت بازرگانی تاجر است.

            ·        عدم ارائه کد رهگیری بانک برای بازرگانانی که از ارز دولتی استفاده کرده اند

            ·        طولانی شدن صدور مجوزهای قانونی

            ·        عدم پرداخت حقوق ورودی به دلیل عدم تمکن مالی صاحب کالا

            ·        طولانی شدن روند رسیدگی به ارزش کالاهای درج شده در اظهارنامه گمرکی

            ·        طولانی شدن بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان

 

 

 

 

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : یک شنبه 26 مرداد 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: