4 تا از بهترین چای ساز های تفال

4 تا از بهترین چای ساز های تفال

اگر دنیال یک محصول با کیفیت و چای خوش طعم هستید چای ساز تفال گزینه مناسبی هست.

1 - چای ساز BJ201 مشکی تفال

 

این چای ساز با رنگ مشکی و طراحی زیبا انتخاب بسیاری از مشتریان که در فکر خرید چای ساز میباشند است . چای ساز BJ201 تفال قدرتی معدل ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ وات را میتواند ایجاد کندکتری این چای ساز از جنس پلاستیک بوده و ظرفیتی ۱٫۹ لیتری دارد همچنین قوری ظرفیتی ۱لیتری دارد و از جنس شیشه میباشد.

چای ساز bj201 دارای المنتی از جنس استیل ضد زنگ میباشد که باعث میشود آب را در چند دقیقه جوش بیاید وزن سبک ,سیم برق ۱٫۲ متری و طراحی زیبا از دیگر ویژگی های این محصول پرفروش میباشدشما میتوانید چای ساز تفال مدل BJ201 را از تفال آنلاین با بهترین قیمت به همراه گارانتی خریداری کنید .

 

1 - چای ساز BJ201 سفید تفال

تفال  بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی در جهان با ساخت چای ساز ۲۰۱ این مشکل را برطرف کرده استاین چای ساز با رنگ سفید و طراحی زیبا انتخاب بسیاری از مشتریانی که در فکر خرید چای ساز میباشند است . چای ساز BJ201 تفال قدرتی معدل۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ وات را میتواند ایجاد کند.

کتری این چای ساز از جنس پلاستیک بوده و ظرفیتی ۱٫۹ لیتری دارد همچنین قوری ظرفیتی ۱ لیتری دارد و از جنس شیشه میباشد. چای ساز bj201 دارای المنتی از جنس استیل ضد زنگ میباشد که باعث میشود آب را در چند دقیقه جوش بیاید وزن سبک سیم برق ۱٫۲ متری و طراحی زیبا با رنگ سفید از دیگر ویژگی های این محصول پرفروش میباشد.

چای ساز سفید تفال مدل ۲۰۱ را از تفال آنلاین با بهترین قیمت به همراه گارانتی خریداری کنید .

 

1 - چای ساز BJ5098 سفید تفال

این مدل دارای قدرتی ۱۶۵۰ واتی است که آب در چند دقیقه جوش آورده و  در هر لحظه که اراده کنید میتوانید چای میل کنیدچای ساز تفال دارای فیلتر ضد رسوب میباشد که باعث میشود چای شما بدونه هرگونه رسوب و چربی باشد .

چای ساز ۵۰۹۸ تفال دارای سیستم اتوماتیک دم کردن چای میباشد که باعث میشود از تیره شدن و بدمزه شدن چای شما جلوگیری شودهمچنین یکی از ویژگی های مهم چای ساز استیل تفال کم مصرف بودن میباشد که باعث میشود در مصرف برق شما هم صرفه جویی بشود .

 

1 - چای ساز BJ5108 سفید تفال

این چای ساز دارای قدرتی ۱۶۵۰ واتی است که آب در چند دقیقه جوش آورده و  در هر لحظه که اراده کنید میتوانید چای میل کنید . چای ساز تفال دارای فیلتر ضد رسوب میباشد که باعث میشود چای شما بدونه هرگونه رسوب و چربی باشد .

چای ساز ۵۱۰۸ تفال  دارای سیستم اتوماتیک دم کردن چای میباشد که باعث میشود از تیره شدن و بدمزه شدن چای شما جلوگیری شودهمچنین یکی از ویژگی های مهم چای ساز روی همی تفال کم مصرف بودن میباشد که باعث میشود در مصرف برق شما نیز صرفه جویی بشود .

 

چای نوشیدنی مورد علاقه تمامی ایرانیان هست و کمتر کسی را میتوانید پیدا کنید که چای را دوست نداشته باشد .

اما کیفیت چای بسیار مهم است و این امر با چای ساز تفال محقق شده است .

چای، محبوب‌ترین نوشیدنی بین ما ایرانی‌هاست و کالای مربوط به دم کردن چای، از ملزومات هر خانه ایرانی استسماورهای ذغالی، سماورهای برقی و گازی و نهایتا چای‌سازهای برقی، از نسل‌های این لوازم خانگی هستند.

در سال‌های اخیر، چای‌سازهای برقی طرفداران زیادی بین دوست‌داران چای پیدا کرده‌اندمهم‌ترین علت این محبوبیت، سرعت بیشتر کار چای‌سازهای برقی نسبت به سماورهای گازی استدر دوره‌ای که زمان، حرف اول را می‌زند، همیشه ابزارهایی پیشرفت خواهند کرد که زمان را به‌طرز قابل قبولی کاهش دهند.

با پیشرفت تکنولوژی امروزه، اکثر افراد از چای سازهای برقی برای دم کردن چای استفاده می‌کنندکنترل حرارتی و قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار چای ساز به یک جنبه مطلوب چای سازهای مدرن تبدیل شده است.

در هنگام خرید یک چای ساز باید به ظرفیت، جنس، نظافت، نگهداری و ویژگی‌های دیگر آنان توجه کنیددر این قسمت 10 مورد از بهترین مارک چای ساز موجود در بازار به همراه چند نکته مهم را به عنوان راهنمای خرید به شما معرفی می‌کنیم.

به طور کلی سه نوع چای ساز در بازار موجود هستند:

اگر قصد خرید چای ساز را دارید ابتدا می بایست با انواع چای ساز موجود در بازار آشنا شوید:

چای ساز استند دار – چای ساز بدون قوری – چای ساز های بالا پایین

چای سازهای دارای استند

این نوع از چای ساز ها برای قرار گرفتن در داخل آشپزخانه بسیار مناسب هستند و با ظاهر زیبای خود جلوه ای مدرن به آشپزخانه شما می بخشنددر قسمت زیرین این نوع از چای ساز ها یک استند قرار گرفته است که کتری و قوری هر دو بر روی آن قرار می گیرندهنگامی که دستگاه چای ساز را به برق وصل می کنید، صفحه به آرامی گرم شده و چای دم می کشداین چای ساز شاید کاربردترین نوع چایی ساز باشد که استفاده بسیار راحتی دارد.

چای سازهای بدون قوری

در این نوع از چای سازها قوری بر روی کتری قرار داده شده استاین چای سازها نیز مانند چای سازهای دارای استند عمل می کند، با این تفاوت که قوری بر روی کتری قرار می گیردهنگامی که آب درون کتری جوش می آید بخار حاصل از آن به قسمت انتهایی قوری برخورد کرده و در نتیجه باعث دم کشیدن چای می شودبا استفاده از این دستگاه عطر و طعم چای حفظ خواهد شد.این چای سازها به دلیل اینکه در بالا و پایین قرار میگیرند ارتفاع زیادی دارند و شاید برای هر جایی مناسب نباشند.

چای سازهای روی همی

در این نوع از چای سازها قوری بر روی کتری قرار داده شده استاین چای سازها نیز مانند چای سازهای دارای استند عمل می کند، با این تفاوت که قوری بر روی کتری قرار می گیردهنگامی که آب درون کتری جوش می آید بخار حاصل از آن به قسمت انتهایی قوری برخورد کرده و در نتیجه باعث دم کشیدن چای می شودبا استفاده از این دستگاه عطر و طعم چای حفظ خواهد شد.این چای سازها به دلیل اینکه در بالا و پایین قرار میگیرند ارتفاع زیادی دارند و شاید برای هر جایی مناسب نباشند.

هنگام خرید چایی ساز به چه نکاتی باید توجه کرد.

نوع چای ساز: از انواع سه گانه ی چایی ساز باتوجه به  مقدار فضای موجود و ظرفیت چایی ساز میتوانید انتخاب کنیدمثلا چایی ساز و قوری که به صورت عمودی روی هم سوار میشوندمیتوان در آشپز خانه های کوچک و یا مجیط های اداری استفاده کرد که هم فضا محدود است و هم به ظرفیت بالای کتری و قوری برای نوشیدن چایی نیار است.

نوع بدنه چای ساز: جنس بدنه چای ساز میتواند از نوع فلزی، پلاستیکی و شیشه ایی باشدنوع پلاستیکی در برابر ضربه مقاوم است، ولی با داغ شدن روی طعم چایی تاثیر میگذارد و طعم و بوی آن را از بین میبردانواع فلزی در برابر ضربه مقاوم اند و طعم چایی را حفظ میکنند ولی در مقابل چون رسانای خوبی هستند زود سرد شده و گرما را به بیرون هدایت میکنندنوع شیشه ایی نه روی طعم تاثیر دارد و نه گرما را بروز میدهد اما نوع شیشه ایی بسیار شکننده است و در برابر کوچکترین ضربه از بین میرود.

حجم کتری چای ساز: حجم کتری را با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف خود تعیین کنیدسعی کنید خرید چای ساز را داشته باشید که با تعداد افراد مورد نظرتان هماهنگ باشدتا هم در زمان جوش آمدن آب و هزینه صرفه جویی کنید.

صافی کتریهنگامی که آب درون کتری چای ساز به جوش می آید رسوبات در ته آن ته نشین می شونددر چای سازها هم به همین صورت استصافی کتری در چای ساز ها از ورود این رسوبات به درون فنجان جلوگیری می کندصافی چای ساز ها دو نوع هستندصافی های پلاستیکی و صافی های فلزیاین صافی ها در دهانه خروجی آب جوش در کتری قرار می گیرد و در بعضی از کتری ها می توانید آن را خارج کرده و بشوییدبه این نوع از صافی ها، صافی های پرتابل می گویندصافی های پرتابل نسبت به صافی های ثابت ارجحیت دارند چراکه نظافت و کاربری راحت تری دارند.

قابلیت گرم نگهدارندهحال گرم نگهدارنده در چای سازها به شما این امکان را می دهد که محتوای درون کتری و قوری را گرم نگه داریداین ویژگی دمای کتری را در حد نقطه جوش نگه می دارد اما در این دما کتری جوش نمی آید و تنها چای و آب جوش گرم می ماند.

سیستم قطع کننده خودکار: وجود سیستم قطع کننده در خرید چای ساز باعث می شود که هنگامی که آب درون کتری به جوش آمد دستگاه خود به خود خاموش شده و به حالت گرم نگه دارنده در بیایدو آب جوش و چای درون قوری را گرم نگه دارداین خاصیت هم جلوی تبخیر را گرفته و هم اینکه مانع غلیظ شدن بیش از حد چایی و صرفه جویی در مصرف برق میشود.

تنظیم کننده درجه حرارت: در برخی از انواع چای ساز ها مخصوصا چای ساز های استند دار ویژگی تحت عنوان تنظیم کننده درجه حرارت قرار داده شده است که به وسیله آن می توانید میزان حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنید، تا بتوانید آب را زودتر یا دیرتر با توجه به وقت و مدریت زمانی خود به جوش بیاوریدپس در خرید چای ساز  این قابلیت موثر است.

تایمر در چای ساز: در خرید چای ساز وجود تایمر نیز باعث می شود تا بتوانید زمان را طوری تنظیم کنید که پس از مدت معینی چای ساز به طور اتومات خاموش شوددر خرید چای ساز وجود این ویژگی برای افرادی که فراموش می کنند چای ساز را خاموش کنند بسیار مهم است و میتوانند باعث ایمنی بیشتر شود.

نشانگر میزان آب: هنگام خرید چای ساز باید به دارا بودن نشانگر میزان آب نیز توجه کنیدبر روی بدنه کتری برخی از جای سازها یک نشانگر قرار داده شده استاین نشانگر به شما این امکان را می دهد که از میزان آب درون کتری مطلع شوید و در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید.

تفاوت چای ساز و سماور از لحاظ سوختگی دست

تفاوت چای ساز و سماور از لحاظ سوختگی دست به شرح زیر است:

گذاشتن سماور بر روی حرارت باعث داغ شدن بیش ‌از اندازه آن می‌شود و با وجود دسته نسوز نیز ممکن است در هنگام گرفتن سماور کمی دستتان بسوزد و حتی ممکن است به دلیل سوختن دست تان سماور نیز بیفتد و آب‌ های آن بر روی شما بریزد.

بهتر است برای جلوگیری از هرگونه سوختگی با سماور از چای ساز برای دم کردن چایی استفاده کنید چون تمام چای سازها دارای دسته نسوزی هستند که در هنگام گرفتن آن هیچگونه حرارتی را به دستان شما منتقل نمی‌کنند و به دلیل سبک بودن نیز به‌راحتی قابل‌ حمل می‌باشد و خطرات ناشی از سوختگی آن بسیار کمتر از سماور است.

از لحاظ تنظیم دما چای ساز بهتر است یا سماور؟

آیا می‌دانید مهم ‌ترین عامل در دم کشیدن چایی، قهوه و سایر نوشیدنی‌های گرم چیست؟

اگر در انتخاب چای ساز یا سماور به دنبال گزینه ‌ای هستید که با استفاده از آن قهوه، چایی و … را با طعم بهترین میل کنید پیشنهاد ما به شما این است که چای ساز را انتخاب کنید زیرا عامل مهمی که در دم کشیدن چایی و نوشیدنی ‌های گرم موثر است دما می‌باشد.

همانطور که می‌دانید در سماور دما قابل تنظیم نمی‌باشد اما در چای ساز اینگونه نیست و شما به‌ راحتی می‌توانید با توجه به نوشیدنی که میل می‌کنید دمای چای ساز را مقدار مشخصی قرار دهید.

برای مثال بهترین دما برای درست کردن چایی سبز ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد است پس هنگامی‌که قصد درست کردن چایی سبز دارید دمای چای ساز را در این درجه قرار دهید و از خوردن چایی سبز دم کشیده لذت ببرید.

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : یک شنبه 26 بهمن 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: