مقایسه مهاجرت به کانادا، مهاجرت به استرالیا و مهاجرت به اروپا

افرادی که ذهن‌شان درگیر مهاجرت است، معمولا اولین تصمیمی که باید بگیرند این است که قرار است مقصد مهاجرت‌شان کدام کشور باشد؟ در این مقاله می‌خواهیم نقاط قوت و ضعف مهاجرت به کانادا، مهاجرت به استرالیا و مهاجرت به اروپا را با هم مقایسه کنیم. علت انتخاب این مقصدها آن است که کانادا، استرالیا و اروپا، به‌ترتیب، اصلی‌ترین مقصدهای مهاجران ایرانی در سال‌های اخیر بوده است.

مهاجرت به کانادا: نقاط قوت و ضعف

مهاجرت به کانادا یکی از اولین و اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که اکثر متقاضیان مهاجرت را به خود جلب می‌کند. تجربه‌ی سالیان اخیر نشان داده میزان موفقیت اخذ اقامت دائم از کانادا، به طرز محسوس و به‌اندازه‌ی بسیار زیادی بیش از سایر کشورها بوده است. اجازه دهید ابتدا نگاهی گذرا و تیتروار داشته باشیم به نقاط قوت و ضعف کانادا و مهاجرت به کانادا.

مزیت‌های مهاجرت به کانادا

  • مهمترین و اساسی‌ترین مزیت مهاجرت به کانادا وجود فرصت‌های شغلی بسیار فراوان و متنوع در تمام استان‌های این کشور است.
  • سهولت قوانین مهاجرتی کانادا در قیاس با قوانین و سخت‌گیری‌های سایر کشورها را باید مزیت دیگر مهاجرت به کانادا دانست زیرا همین مزیت است که سبب می‌شود پرونده‌های مهاجرتی، با درصد قابل قبولی از جانب دولت کانادا پذیرفته شوند.
  • یکی دیگر از نقاط قوت کانادا آن است که استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالاست و از طرف دیگر، حقوق و شرایط زندگی برای مهاجران و غیرمهاجران، یکسان است. مثلا دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در کانادا، برای مهاجران و شهروندان این کشور به یک اندازه است.
  • نقطه‌ی قوت دیگر، به قدرت پاسپورت کشور کانادا باز می‌گردد. هر کس بعد از مهاجرت، پس از آن که اقامت دائمش تبدیل به شهروندی کانادا شد، می‌تواند پاسپورت کانادایی دریافت کرده و با همان پاسپورت، بدون نیاز به اخذ ویزا، به بیش از 100 کشور جهان سفر کند.
  • توسعه‌یافتگی کشور کانادا نیز نقطه‌ی قوتی است که بسیاری را برای مهاجرت به این کشور مصمم می‌کند. کانادا همواره یکی از کشورهای برتر دنیا از لحاظ رشد و توسعه اقتصادی بوده است و امنیت در این کشور روز به روز درحال افزایش است. برای نمونه‌ای از علل این امنیت، می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که کانادا در نقطه‌ای از جغرافیای جهان قرار گرفته که همیشه از جنگ‌های جهانی دور و دور از درستری بوده است.
  • یکی از کشورهایی که کمترین نرخ جرم و جنایت دارند، بی‌تردید کشور کاناداست. نقطه‌ی قوت دیگری که می‌توان برای مهاجرت به کانادا برشمرد، مردم کاناداست. مردم کانادا بسیار مودب، خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز هستند. اساسا چون جمعیت کثیری از ساکنین کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند، در نگاه مردم این کشور، مهاجران از جایگاه قابل احترامی برخوردارند.
  • یکی دیگر از مزیت‌های مهاجرت به کانادا که بعد از نقل مکان و شروع به کسب و کار در این کشور خود را نشان می‌دهد، روابط اقتصادی نزدیک و دوستانه‌ای است که کانادا با کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان و استرالیا دارد
  • جذابیت دیگر کانادا، ثبات اقتصادی و ارزش واحد پول این کشور (دلار کانادا) است. بد نیست بدانید میانگین درآمد سالانه‌ی شهروندان کانادا، بیش از 38 هزار دلار در سال است.
  • مزیت و نقطه قوت دیگر مهاجرت به کانادا آن است که پس از مهاجرت به این کشور می‌تواند به صورت برابر با شهروندان این کشور، به امکانات تحصیلی و آموزشی دسترسی یافت. بدیهی است که این امکانات، در ردیف باکیفیت‌ترین امکانات آموزشی و تحصیلی جهان به حساب می‌آیند.

نقاط ضعف مهاجرت به کانادا

  • یکی از پررنگ‌ترین و بارزترین نقطه ضعف‌های کانادا و مهاجرت به کانادا آب و هوای این کشور است. معروف است که کانادا کشوری بسیار سرد است. اما در عین حال باید به این نکته توجه داشت که کانادا دومین کشور پهناور جهان (بعد از روسیه) است و این‌گونه نیست که همه‌ی شهرها و نقاط این کشور سرد باشند. شهرهای بزرگ این کشور آب و هوای معتدلی دارند.
  • دوری از ایران را شاید بتوان نقطه ضعف دیگر مهاجرت به کانادا دانست. اکثر کسانی که قصد مهاجرت دارند، مایل‌اند به کشوری مهاجرت کنند که فاصله‌اش با ایران زیاد نباشد تا بتوانند هر از گاهی، با هزینه‌های نه چندان زیاد به ایران سفر کنند. اما کانادا از ایران بسیار فاصله دارد. یک سفر با هواپیما از تورنتو به تهران، نزدیک 20 ساعت به طول می‌انجامد. در حالی که مثلا اگر کسی به ترکیه مهاجرت کرده باشد، کافی است دو ساعت در هواپیما باشد تا در خاک تهران فرود بیاید.

مهاجرت به استرالیا: نقاط قوت و ضعف

شاید بتوان ادعا کرد مهاجرت به استرالیا دومین گزینه برای متقاضیان مهاجرت از ایران است. عوامل متعددی سبب می‌شود استرلیا تبدیل به مقصدی محبوب شود. آمارهای سالانه و گزارش‌های رسمی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد از ده شهرِ برتر دنیا برای زندگی، چهار شهر در استرالیا قرار دارد. این چهار شهر عبارت‌اند ازملبورن، پِرث، آدلاید و سیدنی. در ادامه، مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف مهاجرت به استرالیا را برخواهیم شمرد.

  • کیفیت بالای زندگی در استرالیا: یکی از جذابیت‌های مهم مهاجرت به استرالیا استانداردها و کیفیت بالای زندگی در این کشور است. مهم‌ترین عوامل جذابیت استرالیا کیفیت زندگی در این کشور است. کیفیت بالا البته باعث بالارفتن هزینه‌های زندگی نیز می‌شود که به این بحث در بخش نقاط ضعف مهاجرت به استرالیا اشاره خواهیم کرد.
  • بازار کار و موقعیت شغلی در استرالیا: یکی دیگر از نقاط قوت مهاجرت به استرالیا بویژه برای اشخاص متخصص و نیروهای ماهر و کسانی که به شیوه‌ها و با انگیزه‌های کاری مهاجرت می‌کنند، بازار کارِ قوی استرالیا است. استرالیا کشوری پیشرفته است و از اقتصادی بزرگ و قوی برخوردار است.
  • امنیت، فاکتور دیگری است که باید آن را نقطه‌ی قوت استرالیا و مهاجرت به استرالیا دانست. نرخ جرم و جنایت در استرالیا پایین‌تر از استعدادهای جهانی است. بعلاوه، دولت استرالیا برای اثبات اهمیت امنیت، هر سال به افراد زیادی از سراسر جهان که در کشور خودشان امنیت ندارند پناهندگی اعطا می‌کند.
  • فاکتور تاثیرگذار دیگری که نقطه‌ی قوت استرالیا محسوب می‌شود، مهاجرپذیری این کشور است. استرالیا کشوری چندفرهنگی است و  مهاجران در این کشور, معمولا احساس غریبی نمی‌کنند. استرالیا در واقع، خانه‌ای بزرگ برای مهاجران است و هر کسی با هر پیشینه‌ی اجتماعی و فرهنگی، می‌تواند به‌راحتی خود را با جامعه و فرهنگ استرالیا تطبیق دهد.

نقاط ضعف مهاجرت به استرالیا

  • اولین نقطه ضعف، همانی است که در مورد کانادا نیز گفتیم: دوری از ایران. یک ضرب‌المثل انگلیسی هست که می‌گوید استرالیا از کره‌ی ماه هم دورتر است.
  • دومین نقطه ضعف بزرگ برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا قوانین سخت‌گیرانه‌ی این کشور برای پذیرش مهاجران است. مهاجرت به استرالیا فرایندی سخت‌تر از مهاجرت به کانادا است، و البته استرالیا برای بسیاری، چنان جذاب است که این نقطه‌ضعف را به جان می‌خرند تا به مقصد و مقصود خود برسند.
  • هزینه‌های بالای زندگی را نیز باید نقطه ضعف دیگر کشور استرالیا دانست. البته این گرانی، نسبی است و برای کسی که در خود استرالیا کار می‌کند و درآمد دارد، نقطه‌ضعف چندانی محسوب نمی‌شود زیرا درآمدها نیز به همان نسبت بالاست؛ اما برای دانشجویان خارجی، این هزینه‌های بالای زندگی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

 

مهاجرت به اروپا: نقاط قوت و ضعف

اما سومین گزینه برای متقاضیان مهاجرت، مهاجرت به اروپا ست. اروپا قاره‌ای متشکل از کشورهای متعدد است و هر کشور، اقتضائات و شرایط خاص خود را برای پذیرش مهاجران دارد. به همین دلیل نمی‌توان حکمی کلی در مورد نقاط قوت و ضعف مهاجرت به اروپا صادر کرد. بنابراین در ادامه، فقط به صورت تیتروار، برخی از مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف مهاجرت به اروپا را به صورت عمومی بیان می‌کنیم:

مزیت‌های مهاجرت به اروپا

  • تنوع فرهنگی بالا
  • برخورداری از پول واحد
  • امکان مسافرت به کشورهای مختلف اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا
  • رفاه بسیار بالا
  • سطح بسیار بالای استانداردهای آموزشی و تحصیلی
  • نظام‌های بیمه‌ای بسیار قوی و پیشرفته
  • پیشرفتگی و توسعه‌یافتکی صنعتی و تجاری
  • آب و هوای بسیار خوب

نقاط ضعف مهاجرت به اروپا برای متقاضیان ایرانی

  • مالیات‌های سنگین در مقایسه با سایر نقاط جهان
  • هزینه‌های بالای زندگی در مقایسه با سایر کشورها
  • نیاز به یادگیری زبان جدید بر حسب کشور مقصد در این قاره
  • قوانین سختگیرانه‌ی مهاجرتی در قیاس با کشورهایی چون کانادا

 

مقاله‌ای که مطالعه فرمودید توسط تیم تولید محتوای موسسه حقوقی- مهاجرتی رهپویان مهاجر در اختیارتان قرار گرفته است. امیدواریم مطالعه‌ی این مقاله، دانش و اطلاعات‌تان درباره مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا و مهاجرت به اروپا را اندکی افزایش داده باشد و شما را با نقاط قوت و ضعف این گزینه‌های مهاجرت آشنا ساخته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های تخصصی در مورد انواع روش‌ها و گزینه‌های مهاجرت به هر نقطه از کشورهای مهاجرپذیر دنیا، می‌توانید با کارشناسان این موسسه در تماس باشید. رهپویان مهاجر با 4 شعبه‌ی فعال در 4 شهر کشور، مشاوری امین برای شماست. راه‌های تماس با رهپویان مهاجر آتی‌نگر:

دفتر مرکزی رهپویان: شیراز- معالی‌آباد- ابتدای خیابان بهاران- مجتمع اداری آرین- طبقه سوم - واحد 4

تلفن‌های تماس: 07136383246– 07136383392– 09120973437 –09120973427- 09122189355

دفتر تهران: تهران- خیابان فرشته- خیابان بیدار- نبش کوچه مریم غربی- پلاک 1/2 – واحد 4

تلفن‌های تماس: 02122055621- 09120973437

دفتر مشهد: مشهد- سلمان فارسی، بین راهنمایی 22 و فلسطین 21، ساختمان اداری کیان، طبقه 4، واحد 8

تلفن تماس: 09151237938-09911223155-05138462543-05138462544

دفتر کرج:  کرج- خیابان طالقانی- جنب پل آزادگان– ابتدای بلوار بسیج (کاج سابق)- پلاک۴۷۹- ساختمان پژواک- طبقه پنجم- واحد 13

تلفن‌های تماس: 02632515881- 02632513321

 

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: