دوربین مداربسته چیست؟ کاربرد ها + انواع

دوربین مداربسته چیست؟ کاربرد ها + انواع

 

C:\Users\mahdi\Downloads\shutterstock_374208781.jpg

دوربین مدار بسته مخفف تلویزیون مدار بسته است و معمولا به عنوان نظارت تصویری شناخته می شود. "مدار بسته" به این معنی است که برنامه ها معمولاً به تعداد محدودی (بسته) مانیتور منتقل می شوند، برخلاف تلویزیون "معمولی" که برای عموم مردم پخش می شود. شبکه های دوربین مداربسته معمولاً برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های مجرمانه و ثبت تخلفات ترافیکی استفاده می شوند، اما کاربردهای دیگری نیز دارند.

فناوری دوربین مدار بسته اولین بار در سال 1942 توسط دانشمندان آلمانی برای نظارت بر پرتاب موشک های V2 توسعه یافت. بعدها توسط دانشمندان آمریکایی در هنگام آزمایش بمب اتمی مورد استفاده قرار گرفت.

 

مدیریت جرم و جنایت

نظارت مداربسته می تواند از مجرمان احتمالی جلوگیری کند. هنگامی که جنایتی رخ می دهد، فیلم های ویدئویی می توانند به مجریان قانون کمک کنند تا تحقیق کنند و بعداً شواهدی برای پیگرد قانونی در دادگاه ارائه کنند. استفاده همراه با دوربین مداربسته  هایک ویژن، سنسورهای صوتی، حرارتی و سایر انواع حسگرها می تواند مقامات را در مورد اتفاقاتی که غیرعادی هستند، به عنوان مثال، آگاه کند. شلیک گلوله یا آتش در یک مکان برای مشاغل، دوربین های مدار بسته می توانند فعالیت های مجرمانه داخلی را شناسایی و نظارت کنند. زندان ها ممکن است از نظارت تصویری برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر و سایر کالاهای قاچاق توسط هواپیماهای بدون سرنشین به زندانیان استفاده کنند. دوربین های امنیتی قادر به نظارت بر مناطقی هستند که به راحتی در دسترس نیستند، به عنوان مثال. پشت بام ها

نظارت بر خیابان های شهر و جامعه

دوربین‌های چراغ‌های راهنمایی و سایر نقاط شهرها مردم را برای جمع‌آوری آمار ترافیک و همچنین مدارک مستند برای سرعت غیرمجاز زیر نظر دارند. وارث اینترنت اشیا، AoT یک ابتکار شیکاگو برای جمع آوری داده های بلادرنگ، در درجه اول آب و هوا و محیط زیست، در مورد شهر است. برخی از ‌دوربین مینی اسپید دام امنیتی هستند که تصاویری را که ضبط می‌کنند تجزیه و تحلیل می‌کنند، اما برای محافظت از حریم خصوصی افراد، این تصاویر را مخابره یا ذخیره نمی‌کنند. در اصل، تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد به منظور "توسعه نرم افزار بینایی کامپیوتر" ذخیره می شود. این پروژه با برخی از مقاومت های ناظران حریم خصوصی روبرو شده است.

نظارت و تشخیص پزشکی

حدود 43 ماهیچه صورت وجود دارد که افکار و احساسات افراد را بیان می کند. نرم افزار هوشمند می تواند این عبارات را شناسایی کند، به عنوان مثال. درد یا اضطراب، از تصاویری که افراد راحت‌تر می‌توانند. دوربین‌های مداربسته همچنین می‌توانند بیماران - به عنوان مثال کودکان یا افراد مسن - را برای شناسایی بحران‌های پزشکی احتمالی، به عنوان مثال، زیر نظر بگیرند. سکته مغزی، یا حمله صرع یا آسم.

 

انواع سیستم های دوربین مداربسته

هنگام نصب دوربین مداربسته باید با انواع آن آشنا بود. در ادامه با انواع سیستم های دوربین مداربسته بیشتر آشنا خواهیم شد. 

آنالوگ - از کانکتورهای Bayonet Neill-Concelman (BNC) روی کابل های کواکسیال برای انتقال سیگنال های ویدئویی مداوم استفاده کنید. وضوح نسبتا پایینی دارند اما ارزان و موثر هستند. در یک سیستم آنالوگ تجهیزات جانبی بیشتری وجود دارد، به عنوان مثال. کابل های کواکسیال استاندارد معمولا صدا را منتقل نمی کنند. سیگنال های آنالوگ را می توان دیجیتالی کرد و دیجیتالی شدن را حتی با تجهیزات قدیمی تر مقرون به صرفه تر می کند. تصاویر نیاز به یک کارت فیلمبرداری دارند و می‌توانند روی رایانه شخصی یا ضبط صوت ذخیره شوند. آنالوگ HD یک پله بالاتر وضوح را نسبت به سیستم های سنتی (1080 پیکسل) افزایش می دهد و با دوربین های آنالوگ و BNC سازگار است.

دیجیتال - دیجیتالی کردن سیگنال ها در سطح دوربین. این سیستم ها به کارت فیلمبرداری نیاز ندارند زیرا تصاویر مستقیماً در رایانه ذخیره می شوند، اما به فضای (نسبتا) زیادی برای ذخیره ضبط نیاز دارند، بنابراین معمولاً به شدت فشرده می شوند.

شبکه یا IP – این سیستم‌ها که با دوربین‌های آنالوگ یا دیجیتال استفاده می‌شوند، از یک سرور ویدیویی برای پخش فیلم از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. از مزایای آن می توان به امکان وای فای و صدا، هوش مصنوعی توزیع شده (DAI) برای تجزیه و تحلیل فیلم های تصویری، دسترسی از راه دور، برق از طریق اترنت (POE) و وضوح بهتر اشاره کرد. علاوه بر این، دوربین‌های IP این قابلیت را دارند که دوربین‌های بیشتری را در یک دوربین قرار دهند، که می‌تواند زاویه وسیعی را پوشش دهد که معمولاً ممکن است چندین دوربین یا سیستم دوربین را بپوشاند.

هر سه گزینه هنوز به طور یکسان مورد استفاده قرار می گیرند و تمایل زیادی به سیستم های دوربین IP و دوربین های فیلمبرداری دیجیتال دارند.






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: