بهترین مناطق ویلایی در ایران کدامند؟

بهترین مناطق ویلایی در ایران کدامند؟

امروزه زندگی اغلب انسان ها به ساختمان های متعددی وابسته می باشند. از مهم ترین این ساختمان ها می توان به ویلا ها اشاره کرد. 

بدیهی است که تمامی افرادی که به دنبال ساخت و طراحی ویلا هستند به فکر تهیه زمین و  اماکن ویلایی در بهترین و مناسب ترین نقاط ایران هستند و به همین منظور هم پیش از خرید لازم است که به موارد بسیاری اعم از زیبایی، چشم انداز، شرایط آب و هوایی . طراحی منحصر به فرد و.... توجه کافی داشته باشند تا بتوانند یک ویلای منحصر به فرد را تهیه کنند.

در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین اماکن ویلایی در ایران بپردازیم.

ویژگی اماکن ویلایی مناسب

همواره برخی از افراد دغدغه تهیه ویلای مناسب در ایران را دارند و به همین علت هم در ادامه قصد داریم به ویژگی های اماکن منحصر به فرد اشاره کنیم :

  • دسترسی آسان : پیش از هر چیزی لازم است که مناطق ویلا مورد نظر خود را از لحاظ امنیت، سهولت در رفت و آمد، دسترسی آسان به اماکن تفریحی، درمانی، گردشی و ... را به خوبی مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که کلیه این موارد در میزان آرامش و کیفیت زندگی شما موثر خواهد بود.

  • آب و هوای پاک : متاسفانه آب و هوای آلوده کلان شهر ها می تواند منجر به سرطان ریه و همچنین بروز مشکلات تنفسی برای کودکان و البته سالمندان شود، به همین علت هم بهتر است که اماکن ویلایی را در نزدیکی دریا، جنگل و ... در نظر بگیرید.

  • منظره چشم نواز : بدیهی است که همگان به دنبال طبیعت بکر و البته چشم نواز می باشند و پیشنهاد می شود که ویلا ها را در مناطق عالی ایران از قبیل مازندران، گیلان و .... احداث کنید.

  • فضای سبز : خوشبختانه در سال های اخیر شاهد ایجاد باغ گل های تزئینی، باغ میوه، فضای نشیمن و ... بودیم که طبیعتا منجر به لذت بردن شما از پیرامون ویلا می شود.

  • پارکینگ سر پوشیده : طبیعتا اغلب افراد به منظور سهولت در رفت و آمد از اتومبیل های شخصی خود بهره می برند و در مناطق شمالی ایران هم با بارش برف و باران مواجه هستیم که در نهایت ناچار به تهیه پارکینگ های سر پوشیده می باشیم تا از آسیب به خودرو مورد نظر خود جلوگیری به عمل آوریم.

  • استخر : همواره کمتر کسی پیدا می شود که از احداث استخر، سونا، جکوزی و ... در اماکن ویلایی جلوگیری کند و قطعا بخش عمده ای از ویلای خود را به سونا خشک و استخر اختصاص می دهد.

  • اتاق نشیمن : قطعا اغلب مردم از اتاق های نشیمن خاطره لذت بخشی دارند؛ چرا که این محیط منجر به حس صمیمیت و دوست داشتن در میان اعضاء خانواده می شود و به همین علت هم بهتر است که طراحی آن مربع شکل به همراه دکوراسیون رنگ روشن باشد تا حس یک منزل شاد و صمیمی را به شما القا کند.

  • فضای اختصاصی : امروزه فضای اختصاصی در اغلب ویلا ها تعبیه می شود تا کلیه ساکنان به استراحت کردن و همچنین انجام فعالیت های خصوصی خود بپردازند.

  • آشپز خانه : حتما شنیدید که آشپزخانه قلب اصلی یک خانه می باشد و به همین علت هم یک عنصر اصلی در ویلا به شمار می آید؛ این مکان دلنشین در فضای نیمه باز در نظر گرفته می شود تا بوی ناخوشایند سوختگی، چربی و ... به درون ویلا نفوذ نکند.

  • اتاق مطالعه : شاید شما هم در هنگام سفر و گذراندن اوقات فراغت خود از مطالعه کردن غافل می شوید؛ اما یک اتاق مطالعه آرام و البته دنج می تواند شما را به کتاب خواندن ترغیب کند.

  • اتاق امن : احتمالا با شنیدن این نام به یاد مکان های مخفی برای نگهداری گاوصندوق، جواهرات و ... می افتید اما این اتاق ها در مقابل زلزله، انفجار و ... مقاوم سازی شدند که طبیعتا در هنگام بروز خطر می توانید به آن مکان پناه ببرید.

  • طراحی اتاق خواب شکیل : طبیعتا اتاق خواب محل مناسبی برای استراحت و آرامش افراد تلقی می شود و به همین جهت هم لازم است که سیستم گرمایشی، سرمایشی، سرویس بهداشتی و .... را در اتاق خواب ها در نظر بگیریم تا همگان بتوانند از آن بهره ببرند.

لازم به ذکر است که تعداد اتاق خواب ها به عوامل بسیاری از قبیل مساحت ویلا، تعداد طبقات و ... وابسته می باشد.

  • سرویس بهداشتی ویلا : بسیاری از افراد دغدغه این را دارند که چه تعداد سرویس بهداشتی در ویلا موجود باشد و در پاسخ باید گفت : میزان حمام و سرویس های بهداشتی به تعداد طبقات ویلا بستگی دارد؛ به عنوان مثال ویلا های دوبلکس و تریپلکس به تجهیزات بیشتری نیاز دارند.

معرفی بهترین اماکن ویلایی در ایران

پس از آشنایی با ویژگی های ویلای مناسب نوبت به معرفی بهترین اماکن ویلایی در کشور ایران می رسد که طبیعتا در این راستا با تنوع بسیاری رو به رو هستیم :

1) کردان : این منطقه چشم نواز در نزدیکی استان البرز قرار دارد که خوشبختانه دسترسی به آن بسیار آسان است و اغلب افراد به منظور سوار کاری و کوه نوردی به این منطقه سفر می کنند؛ برای لذت بردن از هوای پاک و تمیز کافی است که ویلای مورد نظر خود را در منطقه کردان تهیه کنید.

2) سهیلیه : خوشبختانهپس از کردان به منطقه منحصر به فرد و البته ناشناخته سهیلیه نزدیک می شویم که پوشش گیاهی فوق العاده ای در این مکان به چشم می خورد؛ وجود منابع غنی اعم از آب، برق و .... همگان را به اقامت در این منطقه تشویق می کند.

3) دماوند : امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با این مکان آشنایی نداشته باشد؛ چرا که وجود آب و هوای تمیز و همچنین پیست اسکی آبعلی از جاذبه های این مکان محسوب می شود و طبیعتا از بهترین اماکن ویلایی در ایران به شمار می آید.

4)مازندارن : از زیبایی های شمال ایران می توان به استان مازندران اشاره کرد که قطعا به شهر تهران هم نزدیک می باشد و با خرید ویلا در این منطقه می توان از طبیعت منحصر به فرد آن بهره مند شد.

5) مناطق متل قو، نمک آبرود : مناطق نوشهر و نمک آبرود از استان های پر طرفدار محسوب می شود و با تهیه ویلا در این منطقه می توان از امکانات متنوع آن اعم از تلکابین و .... استفاده کرد.

6) لواسان : گفتنی است که لواسان از شکیل ترین مناطق می باشد که البته قیمت آن نسبت به سایر مناطق تهران، اندکی گران و غیر مقرون به صرفه است.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله این بود که شما را با بهترین اماکن ویلایی در ایران و همچنین ویژگی های یک ویلای مناسب آشنا کنیم و اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت معماری استودیو قاف مراجعه بفرمایید.

طراحی ویلا

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: